søndag 16. oktober 2011

Klagesang..

Går en uke virkelig så fort?


Jeg har forøverig bestemt meg for at nok er nok.
Å bære på disse kiloene er mer enn psyken min orker, jeg merker jeg blir mer
og mer isolert. Kvier meg for å gå ut på både det ene og det andre.
Jeg hater å handle mat, spesielt til helgen.

Føle folk lenge lange blikk mot handlekurven min for å se
hva skal drit hun feite jenta handler. Dette høres kanskje ut som en overdrivelse for mange,
men dere skulle bare visst hvor lite folkeskikk mennesker har.

Fordi jeg er overvektig er jeg ikke dum.
Du vet ingenting om hva jeg har gått igjennom.
Visste du at jeg gikk fra ragmager til smellfeit iløpet av året jeg fylte fire?
Visste du at jeg har vært hos kostholdseksperter, ernæringsfysiologer og på utredning gud vet hvor mange ganger?
Og visste du at jeg er uforklarlig overvektig?

Når jeg var barn fikk ikke jeg fråtse i godis på lørdagen, jeg fikk velge meg en ting.
Og grønnsaker.

Etter jeg flyttet sammen med Museflettapappaen har yterlige kilo sneket seg på.
Graviditets- og kose kilo.
Disse kan jeg helt og holdent skylle meg selv.

Men hva er ikke bedre enn å krype oppi sofaen nyforelsket med godteposen og en film?

Tynn blir jeg aldri.
Men jeg har vært på en vekt jeg trives med før.
Og dit skal jeg igjen.

Ikke ved hjelp av shaker, ikke lavkarbo, ikke nutrilett eller slankepiller.
Ene og alene med det som bevist funker. Forbrenn fler kalorier enn du putter inn!

Så enkelt er det faktisk.. Akk så vanskelig.
Jeg har lagt listen på mellom 1300-1600 kcal om dagen.
Tur hver morgen, samt vekter og sit-ups.
Denne uken har gått fint, til tross for noen vinkcal for mye i går ;)

Så da håper jeg dere klarer ett innlegg om mat, fett og trening i ny og ne:)

Ha en kjempe fin søndag alle søte <3

9 kommentarer:

  1. Ja ja jeg blir med!! Ut på tur hver dag vil få formen tilbake. Vi får følge med på hverandre :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Jeg støtter deg fullt og helt! Tøff du er!

    Nyt resten av helgen, kos dere masse!
    Klem og smil

    SvarSlett
  3. Kjempe bra skrevet ! Vet kordan du har det..
    Er sjøl redd for å reise til heimbygda når det er ei stund siden de har sett meg.. Er tilogmed redd for å møte foreldra mine når de ikkje har sett meg på lenge.. Hater å gå på butikken og egentlig alle sosiale plasser..
    Forferdelig :(

    Eg har gått ned masse i vekt på mangen forskjellige måter, men legger ALLTID på meg igjen..
    Så eg har ett stort ønske om slankeoperasjon, men det blir nok ikkje enda :/
    Men etter graviditeten nå, er eg klokkeklar for å ned i vekt.. Men eg er jo livredd for å gå masse opp..Off.. Er mye å tenke på :)

    Stå på ! Detta klarer du :) Sjøl om det er langt ifra enkelt, prøv å overse de ekkel folka på butikken og over alt, ver strak i ryggen, fram med puppane, og vis deg bedre enn de viser seg ;) Be Proud !:)

    God Søndag !:)
    Klem

    SvarSlett
  4. Blir trist når jeg leser dette. Vet hvordan du har det.
    Gleder meg veldig til treffet hos deg og da må jeg få titte på skattene du skal selge :)
    Ønsker deg og dine en riktig fin søndag.

    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  5. Uff, blir trist jeg og sinna.. Folk kan være så grusomme... Jeg for min del,mener at det er det indre som teller..Ikke om man er kraftig,tynn,høy,lav osv.. Men at man er vakker på innsiden.. og selv om jeg ikke kjenner deg i det virkelig liv,så vet jeg at du er fantastisk vakker.
    Men det er jo viktig å føle seg vel selv, og så lenge man gjør det er det jo greit..
    Men jeg støtter deg jeg,og synes du er tøff.
    Ha en fin kveld,søte deg
    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg er med på den. Jeg har samme følelse som deg, og jeg bestemte meg i helgen for at nå er det nok. Jeg SKAL ned i vekt :)

    SvarSlett
  7. Hei søte deg:)
    Tusen tusen takk for den utrolig fine gaven jeg vant av deg:) Den kom i dag:)
    Og takk for koselig ord.
    Håper du har en fin start på den nye uken:)
    Klemklem

    SvarSlett
  8. Du er god og tøff.
    Gjør det som føles riktig for deg,
    så er det klart vi tåler oppdateringsinnlegg!!

    SvarSlett
  9. Tuuusen takk for de fine gavene vennen :) Kjempe fint ! Du er skikkelig flink :D:D:D
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for søte kommentarer :)