torsdag 29. desember 2011

Leselyst.

Julen bringer alltid med seg leselyst i mitt tilfelle.
Det kan ha noe med at jeg alltid ønsker meg nye bøker i gave..
Det kan også ha noe med stemningen som kommer om kvelden.
Når ungene er i seng,stillheten. Når lyset skinner så fint fra juletreet i hjørnet.
Når pus ligger på maven min og kurrer, mens jeg selv. Flyter lengre og lengre inn i elskverdig samtidslitteratur.

Min favorittforfatter er Ingvar Ambjørnsen.
Men etterhvert som utleste bøker legges på nattbordet begynner han å få konkurranse av Tore Renberg. Bøkene hans om Jarle er så nære. Så gode. Så språkfulle.
Jeg elsker de. Jeg elsker måten han skriver på. Arrogansen og ironien.
(Så i går bestilte jeg meg bestemor har kabeltv også, for å se om hans andre bøker er like bra).



Denne julen fikk jeg siste boken i Serien om Jarle Klepp.
Nemmelig Charlotte Isabell Hansen.
Nå er boka snart utlest, og jeg liker den. Jeg liker hvordan han på herlig måte klarer å skildre hva ett barn gjør med ett menneske. Hva det gjør med tankene..

I min bokiver.. Har jeg lyst til å røpe ett lite hobbysyssel jeg holder på med når kreativiteten melder seg.. Jeg skriver.. Kanskje på en bok? Jeg vet ikke..
Har dere lyst til å lese en pilottekst?
Om dere er interesserte kanskje jeg kan poste det.. Kanskje =) Om ikke usikkerheten melder seg.

Håper dere har en strålende romjul=)
XOXO

6 kommentarer:

  1. Er så kos å lese:) Jeg leser hver dag,og elsker det..Får så mye mer ut av det enn av å se på tv.. Etter min mening;)
    Jeg vil veldig gjerne lese pilotteksten din:)
    Ha en fin dag,søte deg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Å lese er et must, hadde noen nektet meg bøkene mine hadde jeg visnet og dødd.
    Ingenting som er bedre enn å sige ned i en god stol med en fantastisk bok, og la tankene vandre over i en annen verden!

    Jeg vil gjerne lese det du har skrevet! Har syslet litt med skriving selv tidligere, men etter at harddisken på pc'en klikket og den backupen jeg hadde viste seg å være ødelagt den også, da mistet jeg lysten...

    SvarSlett
  3. Hei søte!
    Jeg håper du har hatt fine juledager :)

    Bøker er såå kos!

    Takk for 2011, det har vært herlig å lære deg å kjenne. Vi blogges neste år :)

    klemklem

    SvarSlett
  4. Jeg elsker å lese og det er så fint at det er flere der ute som også gjør det også:)
    Leser i snitt en bok i uken, men i desember har det blitt veldig lite lesing.
    Ha en fortsatt fin romjul
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  5. Elsker også å lese!
    -og vil selvsagt lese et utdrag fra boka(?) di.
    :)

    SvarSlett
  6. Deler din lidenskap for lesing...men har ikke fått lest så mye i det siste.
    Så spennende med ditt eget bok prosjekt :)
    Vil gjerne lese utdrag :)

    Klem fra Jeanette

    SvarSlett

Tusen takk for søte kommentarer :)