lørdag 17. desember 2011

Hvem var du...før?

Før jeg ble mamma var jeg venner med alle. Og jeg hadde også endel bekjente som brukte/bruker narkotika, og har fremdeles igjen ett par gode venner.
Storms pappa er narkoman. Han har aldri sett sin sønn. Han var min første kjærlighet. Nå forakter jeg han.




Er litt usikker på hvorfor jeg velger å være åpen om dette nå.
Jeg fikk en samtale i dag. En av mine bestevenner fra før i tiden holdt på å ta overdose i går.
Han har vært på avrusning i 17mnd nå. Men en tur til Oslo ødela alt.
Jeg klarer bare ikke sitte inne med hva jeg føler.

Jeg er sint, lei meg, men langt ifra overrasket.
Samtidlig er jeg glad, glad for at jeg selv er altfor redd og pysete til å prøve det disse prøver.
Jeg har sett på altfor nært hold hva dette kan gjøre med ett menneske.
Jeg er lykkelig over livet mitt. Det kunne fort ha vært helt andeledes.
Om jeg ikke hadde vært sterk/redd nok.

Det skremmer meg.
Det skremmer meg at barna mine skal vokse opp i denne verden.
Jeg håper at jeg klarer å oppdra de til sterke gutter, som ikke trenger rus.
Vi skal gjøre alt i vår makt for for å gi de en god og stabil vennekrets.
Tenårene er skumle.

Jeg krysser fingrene.

5 kommentarer:

  1. først og fremst,så tøff du er, som forteller om dette:) Og så utrolig bra at du var sterk nok til å holde deg unna, det kan jo ikke være lett å si nei når de man er sammen med ruser seg.
    Er så trist at det er mange som sliter med rus, og det er bare mer og mer av det, så må innrømme at jeg også blir skremt over at Aleksander skal vokse opp i denne verden..
    Trist å lese en av dine bestevenner som holdt på å ta overdose,etter å ha vært rusfri så lenge...Det er nok IKKE lett å ikke havne tilbake i samme spor igjen.. Og trist å lese om pappaen til Storm, men uten å væe stygg så har han det kankje bedre ved å slippe å se pappaen sin som narkoman.. Og så har han jo en utrolig snill og god mamma og stepappa <3
    Håper du har en fin lørdag,søte deg..
    Klem
    ps. Blei rotete dette men men..

    SvarSlett
  2. Så trist og lese :(

    Rus er noe jeg er veldig redd for :/ Har ikke drevet med det og har heller ingen venner som har problemer med det. Men jeg vet jo om mange, og ser hva det gjør med mennesker.

    Trist med pappaen til Storm, men som Tommensgirl sier så har han jo en fin familie og stepappa <3 Stepappaer kan være like gode som "ekte" pappaer :)

    Håper du har en fin lørdag *klem*

    SvarSlett
  3. Det er skummelt,
    og det gjør det enda viktigere å være sterke og tydelige voksne som gir barna trygghet til å møte verden som den er.
    For de skal jo ut dit.
    Og klare seg.

    Du er tøff som forteller.
    :)

    SvarSlett
  4. Du er ei tøff jente.
    Viktig å gi barna våres trygghet.

    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  5. Så tøff du er:)
    Jeg tror det viktigste er å gi barna sine det fundamentale, de riktige byggestene i livet, veilede så godt vi kan. Hvem som oppdrar barna er ikke så viktig så lenge de opplever kjærlighet.
    Klem
    Liza

    SvarSlett

Tusen takk for søte kommentarer :)