torsdag 19. mai 2011

Kyllinggryte..

Lavkarbo-eller kaloribombe?

du trenger;
-Bacon
-kylling
-rømme
-fløte
-brokkoli
-løk
-hvitløk
-snadderkrydder(jeg bruker chilli explotion og chicken and steak fra santa maria litt hvitløkspulver, salt,pepper..)
-litt av pulvere fra bretange kyllingsaus.

Dette laget jeg til 17.mai.. Med diverse jeg kom på i svingen.
Det ble riktig så godt.

-Dagen før stekte jeg ønsket mengde (ca 550gr )kylling i stekepose med hvitløkskrydder.
Dette kan gjøres samme dagen altså, men sparer tid på selskapsdagen ;)

-Stek en halv løk i strimler myke i godt smør med salt og pepper. Tilsett så toppene av en brokkoli, og stek. Sett til siden.

-Stek en pakke smårettbacon i godt smør. Tilsett en stor spiseskje rømme.
-strø over litt av bretangesauspulveres, og krydre godt med ønsket krydder.
-Hell over 4dl fløte 0g kok opp..
-Ha så oppi kyllingen og brokkoli/løk.
Kan med fordel putre en stund på LAV varme. Rør nå og da.

Sprøstek en pakke med bacon klippet i småbiter.

-Hell gryten over i en bolle og strø baconet over.
Jeg serverte med ris, jukseris, salat og ciabatta. Noe for alle ;)
Og tomt blei det, vi var seks pers.

Dette ble en innmari rotete oppskrift, sånn er det når man skal skrive på husk. Men den anbefales på det varmeste altså :)

Ha en fin kveld alle sammen :)

3 kommentarer:

  1. mmmm- hørtes jo kjempe godt ut:) Denna skal jeg teste ut en dag :)

    SvarSlett
  2. Dette hørtes ikke dumt ut! Må absolutt prøves ja :)


    Ønsker deg en koselig kveld videre!
    Maiaklem

    SvarSlett
  3. Mmm..dette hørtes kjempe godt ut:) denne oppskriften skal prøves:) Takk for at du deler.)
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for søte kommentarer :)